Verzamel informatie van prospecten en klanten via een pop-up of link op jouw website.
Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Een van deze kanalen, is jouw website. Eindklanten zullen vaak via zoekmachines terecht komen op jouw website, waarbij je de kans krijgt om hen als lead binnen te halen.
Wat is een 'Website' campagne?
Een 'Website' campagne laat je toe om informatie in te zamelen van prospecten en klanten via jouw website. Hierbij kunnen ze aangeven in welke producten ze interesse hebben (woning, familiale, wagen, rechtsbijstand of uitvaart) en zullen op basis daarvan een vragenlijst voorgelegd krijgen die alle nodige informatie zal verzamelen, zodat jij hieruit snel en eenvoudig offertes kunt opmaken. Op de website zullen dus geen prijzen te zien zijn. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van jouw partnermaatschappijen om zo overbodige vragen te mijden.
Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Website' campagne?
Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Website' campagne, moet je deze natuurlijk integreren op jouw website. Dit kan je zelf doen, of de nodige instructies doorgeven aan jouw website bouwer. Zelf raden we aan om dit te doen op verschillende plaatsen in jouw website. Op de homepagina een knop plaatsen, helpt zeker met de conversie. Ook onder elke individuele pagina rond de verzekeringen kan je een knop plaatsen die specifiek een scherm zal openen rond dat product op die pagina (bijvoorbeeld met wagen, of woning). Zorg er ook zeker voor dat jouw website zelf genoeg bezoekers verkrijgt, door jouw SEO van jouw website te optimaliseren en deze bijvoorbeeld beschikbaar te maken via Google Mijn Bedrijf.
Hier enkele tips en tricks bij het opstellen van een campagne op een website:
-
Plaats een opvallende knop op jouw website met een duidelijke tekst die gebruikers laten converteren.
-
Zorg ervoor dat wanneer de gebruiker op de button van je campagne klikt ze niet weggaan van jouw website, maar een nieuw tabblad wordt geopend.
-
Breng jouw eigen branding aan. Het kleur die jij koos in de settings zal ook in deze campagne worden toegepast. Op die manier creëer je uniformiteit doorheen het volledige proces.
'Website' campagnes bij andere verzekeringsmakelaars
Heel wat verzekeringsmakelaars die klant zijn bij WeGroup, hebben een 'Website' campagne opgezet, waaruit maandelijks een aantal leads het platform binnenkomen.
Huysman Verzekeringen heeft bijvoorbeeld een 'Website' campagne geconfigureerd op elk van hun verzekeringspagina's als een box die opent wanneer er op de knop "Start hier" geklinkt wordt. In dit geval wordt er dus enkel informatie ingezameld omtrent de brandverzekeringen.
BVM Finance gaat dan eerder gaan inspelen om klant onmiddellijk te overtuigen vanaf je hun website bezoekt. De hele duidelijke knop "Louise is (altijd) beschikbaar" en de iets subtielere "Virtuele assistent" in de rechterbovenhoek zorgen voor een goede zichtbaarheid op de website, wat leidt tot een hogere conversie.