Een offerte selecteren in het Verkoopgesprek

Het verkoopgesprek is de manier om op een laagdrempelige wijze alle risico's en behoeftes van jouw klant in kaart te brengen. Je selecteert op het beginscherm samen met de klant de nodige verzekeringen en kan zo op een natuurlijke manier elke verzekering ter sprake brengen.

Vervolgens worden alle vragen gesteld die nodig zijn om nadien offertes te kunnen berekenen, in ons platform of rechtstreeks in de maatschappijmodule.

Na die vragen kan je de flow beëindigen en naar het overzicht van deze partij overgaan. Nadien kan je vanuit deze Partij of rechtstreeks in Tarificatie de nodige offertes opvragen. Je kan echter ok onmiddellijk overgaan tot het berekenen van offertes. 

 

 

Stap 1: Vergelijk de offertes en pas de offertes aan waar nodig

Lees in dit artikel hoe je offertes interpreteert en bewerkt. 

Stap 2: Voeg één of meerere offertes toe aan jouw geselecteerde producten en klik op 'Jouw geselecteerde offertes

Stap 3: Vul aan met vereiste informatie en maak indien gewenst een opzegbrief aan

Indien je graaf een opzegbrief wenst te genereren kan je dit rechtsboven nog aanduiden en de nodige informatie opgeven. 

Scroll ook naar onder en vul de vragen in om te voldoen aan jouw mifid compliancy. Pas wanneer je alle verplichte vragen ingevuld hebt, licht de knop 'Vraag deze offerte aan' op in het oranje en kan je de offerte effectief aanmaken in ons platform.

Stap 4: Bezorg indien gewenst per mail een kopie van deze offertes aan je klant

Indien je onmiddellijk een kopie van deze offertes wenst te bezorgen aan je klant, kan je dit hier aanvinken.

Stap 5: Vraag de offerte aan

Klik op 'Vraag deze offerte aan'. De offertes worden nu aangemaakt met de algemene voorwaarden en IPID fiches in bijlage en kunnen ook onmiddellijk ondertekend worden.

Stap 6: Onderteken de offerte of bezorg je klant een link om de offerte te ondertekenen vanop afstand

 

Nadien kan je deze offertes terugvinden in Mijn Portefeuille, onder Offertes.