Een waarborg of tarief ontbreekt in Tarificatie

Wanneer je in Tarificatie alle nodige informatie ingegeven hebt, klik je onderaan op 'Bereken premie' om naar het overzicht over te gaan van alle beschikbare tarificaties. Alle informatie die je tot nu toe ingegeven hebt, blijft bewaard en er gebeurt nu een API call naar de maatschappijen om deze informatie door te sturen en tarieven terug te krijgen

1. Een foutmelding nog vóór het overzicht van alle tarificaties 

Vooraleer je op de pagina met tarieven komt, kan het zijn dat je al een melding krijgt. Het kan om twee soorten meldingen gaan:

  • Je vergat een verplichte vraag in te vullen: Deze vraag moet nog ingevuld worden om een tarief te bekomen en zal in het rood uitgelicht worden.

  • Een acceptatiecontrole:  Een bepaalde maatschappij of waarborg is niet beschikbaar met deze gegevens. Indien je klikt op 'Verdergaan met berekening" zal je voor deze maatschappijen géén tarief krijgen. 

    Wens je alsnog een tarief te krijgen voor deze maatschappijen? Klik dan op 'Annuleer' en pas dan de gegevens aan die vermeld worden in bovenstaande acceptatiecontrole.

    Voorbeeld:
    Krijg je bovenstaande melding maar wil je toch een tarief krijgen bij AXA om af te werken in de maatschappijmodule? Verlaag dan indien gewenst manueel het KW van de wagen om toch tot de volgende pagina met tarieven te komen en een tarificatie naar Switch/Phoenix te kunnen exporteren. Je kan de gegevens nadien in de maatschappijmodule opnieuw aanpassen. 

 

2. Een foutmelding tijdens het overzicht van alle tarificaties

Ook in het overzicht van alle tarificaties kan het gebeuren dat één of meerdere tarieven niet beschikbaar zijn. Klik de tarificatie open om meer informatie te krijgen over de reden daarvoor. 

In het blauw kader vind je meer informatie terug over de reden van het ontbreken van een tarief. 

 

🧐 Heb je een vraag over een bepaalde tarificatie of foutmelding? 
Klik dan op 'Fout melden' en bezorg ons zo ineens alle informatie die we nodig hebben om jouw vraag te onderzoeken.