Wat als een lead een campagne afbreekt en er gegevens ontbreken?
Door Campagnes goed in te zetten, krijg je op regelmatige basis nieuwe leads. Je krijgt een melding van die nieuwe leads via mail en kan de leads terugvinden in Mijn portefeuille bij Partijen. Een nieuwe lead krijgt automatisch de status 'Follow-up vereist'. Het kan echter gebeuren dat de informatie die je over die lead doorkrijgt, onvolledig is. Jouw lead kan het gesprek bijvoorbeeld vroegtijdig afgebroken hebben. In dat geval krijgt hij of zij 1 uur later nog een mail met de link naar hun gesprek. Met die link (die één maand geldig blijft) kunnen ze hun gesprek alsnog verderzetten.
Ga naar Historiek om na te gaan welk gesprek deze lead gevoerd heeft en welke informatie jouw lead nagelaten heeft. Indien je de informatie hier niet kan terugvinden, betekent dit dat jouw lead deze informatie simpelweg niet achtergelaten heeft.
Raadpleeg de status van het gesprek met jouw nieuwe lead in Historiek
Elk gesprek dat via het WeGroup platform gevoerd werd, is terug te vinden onder Historiek. Je ziet er niet alleen welk soort gesprek gevoerd werd, maar ook wanneer en wat de status van het gesprek is.
Indien de status op 'Verlaten' staat, betekent dit dat de lead het gesprek vroegtijdig afgebroken heeft. Klik op de lead om een overzicht te krijgen van de beschikbare informatie van deze partij.
Bij 'Vragen en antwoorden' krijg je een overzicht van de vragen die wel beantwoord werden. Bij 'Risico-objecten' zie je de risico-objecten die al dan niet aangemaakt werden en indien er documenten geüpload werden, zijn die terug te vinden onder 'Geüploade documenten'.
Klik op 'Vragen en antwoorden' om een overzicht te krijgen van de vragen die ingevuld werden.
Instellen dat jouw leads een herinneringsmail moeten krijgen 1 uur na het vroegtijdig afbreken van een gesprek.
Bij het aanmaken van een Campagne kan je ervoor kiezen om klanten automatisch een herinneringsmail te sturen één uur na het vroegtijdig afbreken van een gesprek. Je kan dit onderaan terugvinden bij de stap 'Configuratie', zoals op onderstaand screenshot. Klanten krijgen in dat geval een mail met als onderwerp 'Je vergat nog enkele vragen in te vullen'. In die mail staat een link naar het gesprek dat ze zonet afgebroken hebben, waarmee ze dit gesprek eenvoudig kunnen verderzetten. Die link blijft ongeveer één maand geldig.
Deze mail wordt uiteraard enkel gestuurd indien er een e-mailadres voorhanden is. Leads die het gesprek afbreken nog vóór ze hun e-mailadres nalaten, kunnen uiteraard niet gecontacteerd worden.
Heeft je lead niet gereageerd op de herinneringsmail en blijft de status van dit gesprek op 'Verlaten'? In dat geval kan het aangewezen zijn om als makelaar persoonlijk contact op te nemen. Indien de lead na contact met de makelaar alsnog het gesprek wenst verder te zetten, kan je dit gesprek opnieuw doorsturen. Ga daarvoor naar het overzicht van dit gesprek in Historiek en klik op 'Meer acties'. Klik vervolgens op 'Stuur herinneringsmail' of 'Kopieer link' om het gesprek zelf opnieuw door te sturen. Alle informatie die jouw lead reeds opgaf, wordt vooraf ingevuld en je lead kan het gesprek eenvoudig verderzetten.