BrokerCloud: Klantdata naar WeGroup doorsturen

Naast de automatische, dagelijkse synchronisatie met BC kan je ook manueel specifieke klantdata doorsturen.

Via de automatische synchronisatie met BrokerCloud worden alle bestaande partijen mét hun risico-objecten op dagelijkse basis overgenomen in jou WeGroup platform. Heb je die synchronisatie nog niet ingesteld? Volg dan de stappen in dit artikel om dit wel te doen. 

Heb je de automatische synchronisatie reeds ingesteld maar wens je een bepaalde partij onmiddellijk door te sturen van BrokerCloud naar WeGroup? Dat kan rechtstreeks vanuit BrokerCloud. 

🧐 Heb je de koppeling met WeGroup nog niet gemaakt vanuit BrokerCloud? Volg dan eerst de stappen in dit artikel om de koppeling met WeGroup vanuit BrokerCloud te maken.

 

Is de koppeling met WeGroup reeds gemaakt? 

 

Klik dan op Partijen

(kolom links) om daar jouw partij te kiezen.

Hieronder het voorbeeld voor Dirk Desmet. Ga vervolgens naar het raket menu

(rechts bovenaan) en klik onderaan op partij openen in WeGroup.

Heb je bovenstaande stappen doorlopen in BrokerCloud dan stelt WeGroup jou volgende vraag: Wenst u deze partij in WeGroup aan te maken? . Klik vervolgens op Partij aanmaken in WeGroup.

 

Welke stappen dien je vervolgens in WeGroup te nemen voor het aanvragen nieuwe tarificatie?

Je wordt rechtstreeks doorgestuurd naar Mijn Portefeuille in het WeGroup platform. Rechts bovenaan kan je een nieuwe tarificatie aanvragen voor deze klant waarbij alle reeds gekende gegevens uit BrokerCloud reeds voor ingevuld zijn en deze dus niet meer opnieuw dient in te geven in de Tarificatie.

 

Bij het doorsturen van het risico object van BrokerCloud naar WeGroup bepaal je zelf welke risico objecten je selecteert. Hierbij raden wij aan om ter volledigheid alle risico objecten van de betrokken verzekeringsnemer mee te sturen.


Bekijk deze uitleg ook in onderstaande video.