Offertes aanpassen

Bewerk bestaande offertes in Mijn portefeuille in het geval van een kleine aanpassing of start een nieuwe tarificatie waarbij alle informatie automatisch aangevuld wordt.

Heb je reeds een tarificatie geëxporteerd naar de maatschappijmodule? Werk die dan daar verder af. Van een tarificatie wordt geen versie opgeslagen in ons platform. Je kan in Mijn portefeuille bij die partij wel een overzicht raadplegen van de geëxporteerde tarificaties. 


Wil je een nieuwe tarificatie starten zonder alle gegevens opnieuw in te voeren? Ook dit is perfect mogelijk vanuit deze partij in Mijn portefeuille. Klik op 'Acties voor deze partij' en klik vervolgens op 'Nieuwe tarifering'. Alle reeds bekende gegevens worden automatisch ingevuld. 

 

Heb je een tarificatie tot een offerte omgevormd in ons platform en wil je een kleine aanpassing maken aan deze offerte? 

Je kan deze offerte terugvinden in Mijn portefeuille > Offertes. Indien er verschillende versies van de offerte zijn, zegt het laatste cijfer van de interne referentie je naar welke versie je kijkt. 

Klik bij de offerte die je wilt aanpassen op 'Acties' en vervolgens op 'Offerte aanpassen'.

❗Het is enkel mogelijk om kleine aanpassingen te maken aan zaken zoals de gewenste aanvangsdatum, het uitvinken van een waarborg, het wijzigen van de poliskosten... 
Voor andere aanpassingen (bijvoorbeeld een extra waarborg) dien je een Nieuwe tarificatie te starten. De reeds gekende informatie wordt automatisch ingevuld, waardoor je snel kan overgaan tot het opstellen van een nieuwe offerte. 

Wanneer je de nodige aanpassingen gemaakt hebt, kan je deze opslaan. Indien je deze nieuwe offerte ook aan je klant wilt bezorgen, kan je deze automatisch laten doormailen naar jouw klant.
Je ziet bij 'Offerte revisies' de verschillende versies van jouw offertes en of deze al verstuurd werden naar de klant ('Verzonden'). Indien je de meest recente versie van de offerte wilt mailen naar je klant, kies je bij 'Acties' voor 'Mailen naar partij'.