Waar vind ik mijn auto tarificatie of offerte terug in MyOptim?

Lees in dit artikel waar je geëxporteerde tarificaties of offertes kan terugvinden in MyOptim

Via Tarificatie bekom je snel tarificaties die je onmiddellijk kan exporteren naar de maatschappijmodule om die daar verder af te werken, of eerst in ons platform kan omvormen tot een offerte om die dan te exporteren en in de maatschappijmodule om te vormen tot een polis.

Klik hier om meer te lezen over deze twee manieren om tarificaties en offertes te exporteren naar de maatschappijmodule.

❗Op vandaag werkt de export naar MyOptim uitsluitend voor verzekeringen van het type wagen.


❗Tarificaties die dateren van vóór 30/01/23 kunnen niet steeds geëxporteerd worden. Om een oudere tarificatie alsnog te exporteren, start je best een nieuwe tarificatie voor deze partij. Ga naar Mijn portefeuille > Partijen en klik op deze partij. Klik vervolgens op 'Meer acties voor deze partij' en kies voor een 'Nieuwe tarificatie'. Selecteer Optimco als maatschappij en selecteer de bestaande wagen. Zo worden alle vragen automatisch ingevuld en krijg je een nieuwe tarificatie die je met één druk op de knop kan exporteren. 

 

Stap 1: Kopieer je referentienummer of tarificatie ID in ons platform

Heb je onmiddellijk een tarificatie geëxporteerd of heb je eerst een offerte gegenereerd in ons platform?

  • Voor een geëxporteerde tarificatie via de knop Afwerken in MyOptim:

    Wanneer je op de knop 'Afwerken in MyOptim' klikt krijg je de bevestiging dat je tarificatie geëxporteerd werd en een referentienummer dat je gemakkelijk kan kopiëren door gebruik te maken van de knop naast het nummer.

    Wil je dit nummer nadien opnieuw raadplegen? Ga dan naar Mijn portefeuille > Partijen >  Exports om een overzicht te krijgen van je geëxporteerde tarificaties.

 

  • Voor een geëxporteerde offerte:

    Bekijk de offerte in kwestie door naar Mijn portefeuille, Offertes te gaan. Klik daar op de naam van de klant voor wie je net een offerte exporteerde.

    Check bij 'Exports' of je offerte reeds geëxporteerd werd en raadpleeg hier ook het externe referentienummer dat je moet kopiëren.

    Mocht dit nummer niet aanwezig zijn, lees dan dit artikel

 

STAP 2: Log in op de applicatie van Optimco: MyOptim

 

Log in op MyOptim en ga naar 'Tarificaties'.


Voer vervolgens bij 'Tarificatie ID' de referentie in die je in stap 1 kopieerde. 



Klik nadien links op 'Opties' en kies hoe je verder met deze tarificatie aan de slag wil gaan.  

 

 

🧐 Heb je in jouw WeGroup platform nog geen toegang tot de tarieven van Optimco? Volg dan de stappen in dit artikel om Optimco toe te voegen aan de lijst met jouw partnermaatschappijen.