Campagne Template - Wijziging (particulier)

Laat particuliere klanten hun wijzigingen in risico's en behoeften in kaart brengen voor een betere adviesverlening.

Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Deze campagnes zijn echter ook ideaal in gebruik bij de herziening van een bestaande klant, waarbij je eenvoudig de wijzigingen in de risico's en behoeften van jouw klant in kaart kan brengen om zo een extra touchpoint te voorzien waarop jij kan inspelen.

Wat is een 'Wijziging (particulier)' campagne?

Een 'Herziening (particulier)' campagne laat je toe om een klant opnieuw te benaderen nadat die reeds een risico en behoefte analyse heeft uitgevoerd. Door dit door de klant zelf te laten invullen, wordt deze voorzien van een geoptimaliseerde digitale ervaring waarbij gepolst wordt naar allerlei wijzigingen omtrent mobiliteit, woning en gezin, gezondheid, aansprakelijkheid, toekomst en leven. Door duidelijk het gewijzigde beeld te krijgen van deze klant, kan je hier goed op inspelen en zo het belang laten inzien van eventueel nieuwe, of gewijzigde verzekeringsproducten. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van de situatie van de klant, maar omvat geen diepgaande technische vragen. De vragenlijst is ook volledig geoptimaliseerd voor gebruiksgemak op tablet en smartphones.

Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Wijziging (particulier)' campagne?

Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Wijziging (particulier)' campagne, moet je deze natuurlijk integreren in het werkproces bij jou op kantoor. Eens per jaar, zouden jouw klanten een herziening moeten krijgen zodat je die optimaal kan blijven ondersteunen. Bij een kort contactmoment, moet er dus een herziening uitgestuurd kunnen worden naar die klant via het aanmaken van een 'Wijziging (particulier)' campagne. Vervolgens krijg je hier als makelaar een melding van, waarna je via de Gesprekshistorie in het platform kan bekijken wat de wijzigingen in de situatie van de klant zijn en hoe je daarop commercieel kan gaan inspelen. Tegelijkertijd heb je ook een totaalbeeld van die klant, waardoor je de huidige situatie ook niet uit het oog zal verliezen.

Hier enkele tips en tricks bij het opzetten van een 'Wijziging' campagne:

  • Kies voor een proactieve benadering van portefeuillebeheer en probeer niet te wachten tot een cliënt je benadert voor een beoordeling. Dit is een kans tot upsell.

  • Stuur een jaar na het laatste gesprek een brief met daarin een QR-code waarop klanten eventuele extra veranderingen in hun leven kunnen aangeven zodat je op de hoogte bent van nieuwe risico’s.

  • Geef de klant het gevoel dat hij geholpen wordt. Praat niet over het afsluiten van meer verzekeringen, maar praat over het meer indekken van de klant tegen potentiële risico's.