Breng de risico's en behoeften van particuliere prospecten in kaart om zo een productvoorstel op maat te voorzien.
Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Deze campagnes zijn echter ook ideaal in gebruik bij de intake van een nieuwe klant, waarbij je eenvoudig de risico's en behoeften van jouw prospect in kaart kan brengen alvorens een meeting te houden omtrent de volgende stappen.
Wat is een 'Intakegesprek (particulier)' campagne?
Een 'Intakegesprek (particulier)' campagne laat je toe om het eerste algemene gesprek met de prospect rond risico's en behoeften door de prospect zelf te laten invullen door deze te voorzien van een geoptimaliseerde digitale ervaring waarbij gepolst wordt naar allerlei aspecten rond mobiliteit, woning en gezin, gezondheid, aansprakelijkheid, toekomst en leven. Door een beeld te krijgen van deze prospect, worden productvoorstellen opgemaakt met overtuigende argumenten om die prospect het belang te laten inzien van verzekeringsproducten. Vervolgens kan deze aanduiden voor welke producten er interesse is, waarna jij als makelaar op deze verkoopsopportuniteiten kan inspelen in het volgende gesprek met die prospect. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van de situatie van de klant, maar omvat geen diepgaande technische vragen. De vragenlijst is ook volledig geoptimaliseerd voor gebruiksgemak op tablet en smartphones.
Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Intakegesprek (particulier)' campagne?
Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Intakegesprek (particulier)' campagne, moet je deze natuurlijk integreren in het werkproces bij jou op kantoor. Elke maal dat er een gesprek gelegd wordt met een prospect, zouden de medewerkers van jouw kantoor een 'Intakegesprek (particulier)' campagne moeten aanmaken, die ze mee uitsturen met de uitnodiging. Vermeld dat de verwachting is dat de eindklant deze vervolledigd tegen het opkomende gesprek. Voor het gesprek begint, kan je via de Gesprekshistorie in het platform bekijken wat de situatie is van de klant en hoe je daarop commercieel kan gaan inspelen. Tegeljkertijd heb je ook een totaalbeeld van die prospect, waardoor je herzieningen kan uitvoeren in de toekomst van de situatie van die klant en zo snel wijzigingen detecteren.
Hier enkele tips en tricks bij het opzetten van een 'intakegesprek' campagne:
-
Naar aanleiding van je afspraak kan je alvast een persoonlijke e-mail sturen naar deze klant, met een link en het verzoek om zich voor te bereiden op het gesprek.
-
Maak de communicatie over een intakegesprek iets persoonlijks. Zo voorkom je dat de klant het gevoel krijgt dat het om een geautomatiseerde mail gaat.
-
Vertel de potentiële klant waarom je deze campagne link doorstuurt, waar deze link voor is, en uiteindelijk welk voordeel deze heeft.