Ontvang alle nodige informatie van jouw klant en geef hen indien gewenst onmiddellijk een prijsindicatie mee.
Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Deze campagnes zijn echter ook ideaal in gebruik bij de opvolging van een nieuwe klant, waarbij je eenvoudig de benodigde informatie kan inzamelen om snel en eenvoudig een offerte te berekenen.
Wat is een 'Nieuwe klant' campagne?
Een 'Nieuwe klant' campagne laat je toe efficiënt informatie in te zamelen van prospecten, om hen daarna onmiddellijk (indien gewenst) een prijsindicatie te geven. Denk hierbij aan mensen die een vrijblijvende offerte vragen via mond-aan-mond reclame, sociale media kanalen, e-mail, telefoon of die langskomen bij jullie op kantoor. Jij als makelaar kunt hen een link toesturen, waarin ze gebruiksvriendelijk en op hun eigen tijd alle nodige informatie kunnen ingeven die nodig zijn om tot een offerte te komen. Geen zorgen, de maatschappij namen en logo's worden niet weergeven, waardoor alle informatie volledig anoniem blijft. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van jouw partnermaatschappijen om zo overbodige vragen te mijden.
Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Nieuwe klant' campagne?
Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Nieuwe klant' campagne, moet je deze natuurlijk integreren in het werkproces bij jou op kantoor. Elke maal dat er een e-mail uitgestuurd zou worden met enkele puntjes opgelijst van nodige informatie bij aanvraag van een autoverzekering of een woningverzekering, zouden de medewerkers van jouw kantoor gebruik moeten maken van deze 'Nieuwe klant' campagne. Zo voorkomen ze informatie te vergeten tijdens de oplijsting, is de gebruikerservaring voor de eindklant dermate sterker en win je ook een hoop informatie in waar je anders assumpties rond had moeten maken.
Enkele tips en tricks bij het opstellen van een campagne voor nieuwe klanten:
-
Niet elke klant zal als voorkeurskanaal ‘e-mail’ kiezen. Ga na waar jouw klant communicatie van jou wil ontvangen en speel hier op in. Dit kan bijvoorbeeld via sociale media of WhatsApp zijn.
-
Help collega’s de waarde van campagnes in te zien door een nieuw werkproces te hanteren. Stuur telkens, in plaats van een zelf geschreven e-mail met eindeloze vragen, een vooropgestelde en gebruiksvriendelijke campagne uit.
-
Kies er voor om meteen een prijsindicatie weer te geven op het einde van de campagne. De klant zal geen maatschappijen te zien krijgen bij de indicatie, maar is zo alvast voorbereid op jouw advies en offertes.