De juiste campagne template kiezen

Hoe kies je de campagne die het best bij jouw noden aansluit en hoe weet je of die met of zonder offertes is?

Campagnes is de tool om nieuwe prospecten te bereiken of bestaande klanten opnieuw te benaderen via een digitaal adviesgesprek. Op basis van interactieve vragen wordt zo het risicoprofiel van de klant geanalyseerd en kan er verzekeringsadvies op maat worden geleverd.

Help jouw klanten nog sneller en voer een stuk van jouw klantencontact ook uit via Campagnes. 

Genereer op deze manier ook meer omzet voor jouw kantoor via digitale kanalen of klantaanbrengers. De campagnes die je daarvoor opzet kan je best op zoveel mogelijk manieren verspreiden om zoveel mogelijk mensen te bereiken . Dit kan bijvoorbeeld via e-mail, sociale media, je website of die van je partners, flyers, QR codes op je ruit, een link in je e-mailhandtekening,...


Maar hoe kies je nu de campagne die het best bij jouw noden aansluit? Daarvoor ga je na wat het doel en de doelgroep van jouw campagne zijn. 

 

Campagnes zijn opgedeeld in 3 verschillende soorten klantencontact:

  1. Prospectie

    De campagnes bij Prospectie worden gebruikt voor prospecten, waarvoor je al beschikt over de naam en het e-mailadres. 
    Bij dit onderdeel horen 3 campagnes, elk met een ander type gesprek: een verkoopgesprek, een risico- en behoefteanalyse en een bedrijfsscan. 


    Gaat het om een nieuwe onderneming? Kies dan voor een Intakegesprek (bedrijf)
    Gaat het om een particulier? Dan heb je de keuze tussen een verkoopgesprek (offerteaanvraag) of een risico- en behoefteanalyse (intakegesprek). 

    Kies voor een verkoopgesprek (offerteaanvraag) indien je alle nodige informatie wenst op te vragen over één of meerdere risico-objecten om nadien onmiddellijk een prijsindicatie te kunnen geven. Krijg je bijvoorbeeld telefoon van ee prospect die aangeeft zijn auto te willen verzekeren, dan kan je aan de hand van het e-mailadres van deze partij een campagne 'Offerteaanvraag' aanmaken zodat je meteen alle informatie krijgt die je nodig hebt om nadien een offerte op te maken. Jouw prospect doorloopt dan het verkoopgesprek en kan indien je daarvoor kiest op het einde van dat gesprek ook onmiddellijk enkele tarificaties vergelijken. 

    Kies voor een risico- en behoefteanalyse (intakegesprek) indien je alle risico's en behoeften van jouw prospect in kaart wil brengen. Zo voer je digitaal reeds een eerste algemeen gesprek en leer je de productbehoeften van die prospect beter kennen. 

  2. Klantopvolging

    De campagnes bij Klantopvolging worden gebruikt voor een upsell of herziening van bestaande klanten. Net als bij Prospectie, vinden we ook bij Klantopvolging dezelfde 3 types gesprekken terug. 



    Gaat het om een herziening van of wijziging bij een onderneming? Kies dan voor een Wijziging (bedrijf)
    Gaat het om een particulier? Dan heb je de keuze tussen een Verkoopgesprek (offerteaanvraag) en een Risico-en behoefteanalyse (Wijziging). 

    Kies voor een Verkoopgesprek (Offerteaanvraag) indien je een upsell wil realiseren bij een bestaande klant. Als je informatie nodig hebt over een (nieuw) risico-object van een bestaande klant en onmiddellijk een prijsindicatie wilt kunnen geven, kies je dus voor een Offerteaanvraag campagne. 

    Kie voor een Risico-en behoefteanalyse (Wijziging) indien je alle risico's en behoeften van jouw klant opnieuw in kaart wenst te brengen om nadien een betere inschatting te kunnen maken van de veranderde productbehoeften van die klant. 

  3. Portefeuillegroei

    Bij de campagnes voor Portefeuillegroei wordt een ruimer doelpubliek aangesproken, met als doel meer omzet te genereren. In deze campagnes wordt géén bestaande partij ingevoerd. Via een e-mailhandtekening, sociale media, websites, promotiemateriaal, een partnerschap enzovoort, wordt een grotere doelgroep aangesproken om zo meer leads binnen te krijgen.


    Op vandaag worden deze campagnes enkel gebruikt voor particulieren. Daarvoor wordt beroep gedaan op 2 types gesprekken: 

    Het Verkoopgesprek kan je delen via
    - Jouw website
    - Sociale media
    - De website van jouw partner
    - Een link naar een Prijsvergelijking campagne

    De Risico- en behoefteanalyse kan je delen via
    - Promotiemateriaal
    - E-mailhandtekening


    De link die je per campagne type genereert, kan uiteraard ook op andere manieren ingezet worden. Zo kan je de link naar jouw Prijsvergelijking campagne ook in je e-mailhandtekening plaatsen, en kan je op sociale media gerust ook de link van een Promotiemateriaal campagne delen. Ook voor campagnes via whatsapp, SMS of e-mail kan elke link of QR code gebruikt worden. 

 

Klik op het vraagteken naast 'Doel selecteren' om per campagne een artikel te lezen met meer informatie en tips over het gebruik van die campagne.

 

🧐 Kan je wat hulp gebruiken bij het kiezen van de juiste campagne template? Stuur dan een mailtje naar support@wegroup.be of neem contact op via de chat rechtsonderaan in het platform.