Campagne Template - E-mail handtekening

Verzamel de risico's en de behoeften van prospecten en klanten via een QR-code of link in jouw e-mailhandtekening.

Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Een van deze kanalen, is jouw e-mail handtekening. Alle e-mails die je uitstuurt, zorgen dus voor verspreiding van jouw campagne, wat kan leiden tot inkomende leads in het platform.

Wat is een 'E-mail handtekening' campagne?

Een 'E-mail handtekening' campagne laat je toe om informatie in te zamelen van prospecten en klanten via jouw e-mail handtekening. Hierbij lopen ze door een gesprek dat polst naar hun risico's en behoeften op verschillende vlakken. Op basis van het gesprek, wordt vervolgens een eerste analyse opgemaakt rond welke producten aangeraden worden. Hierna kan jij als verzekeringsmakelaar inspelen op de keuze van de klant en de analyse die gemaakt werd, om jouw expertise naar voor te schuiven en een duidelijk overzicht te gebruiken van aanbevelingen naar de klant toe. Op deze campagne zullen dus geen prijzen te zien zijn. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van de situatie van de klant, maar omvat geen diepgaande technische vragen. De vragenlijst is ook volledig geoptimaliseerd voor gebruiksgemak op tablet en smartphones.

Hoe haal ik het meeste uit mijn 'E-mail handtekening' campagne?

Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'E-mail handtekening' campagne, moet je deze natuurlijk integreren in de e-mail handtekening van jezelf en jouw medewerkers. Via onderstaande links, kan je eenvoudig zelf bekijken hoe je dit kan doen, afhankelijk van het e-mail programma dat je dagelijks gebruikt:

Indien je gebruik maakt van een e-mail programma dat niet in bovenstaande lijst aangegeven staat, neem dan gerust contact op met ons support team zodat we samen kunnen bekijken hoe jij jouw campagne kan toevoegen aan de handtekening van jouw e-mail programma.

Hier zijn enkele tips en tricks bij het opmaken van een E-mail handtekening:

  • Hou je handtekening simpel en professioneel. Vermijd een overdaad aan links en informatie. Dit kan opdringerig en overweldigend overkomen voor potentiële klanten.

  • Implementeer iconen van je website en sociale media zodat je door je digitale kanalen je potentiële klanten kan bereiken.

  • Gebruik niet zomaar een link, maar zorg ervoor dat je de links die je in je e-mailhandtekening gebruikt kunt traceren zodat je die kan opvolgen. Zo kan je nagaan hoeveel bereik en zichtbaarheid je campagne heeft.

'E-mail handtekening' campagnes bij andere verzekeringsmakelaars

Heel wat verzekeringsmakelaars die klant zijn bij WeGroup, hebben een 'E-mail handtekening' campagne opgezet, waaruit maandelijks een aantal leads het platform binnenkomen.

 

Dego Verzekeringen maakt in hun e-mail handtekening gebruik van verschillende handige snelkoppelingen voor hun klanten. Een afspraak maken, vrijblijvend een offerte aanvragen of een schadeaangifte doen zijn acties die op deze manier het gebruiksgemak van de eindklant verhogen.