Speel in op jouw samenwerkingen met garagisten of immokantoren om nieuwe prospecten te verzamelen.
Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Deze kanalen, omvatten ook jouw partners. Verdelers van voertuigen, goederen of voordelenplatformen zitten bij de bron van klanten die op zoek zijn naar verzekeringen, van waaruit leads gegenereerd worden voor jouw kantoor.
Wat is een 'Partners' campagne?
Een 'Partners' campagne laat je toe informatie in te zamelen van prospecten en klanten via jouw partners, om hen daarna onmiddellijk (indien gewenst) een prijsindicatie te geven. Denk hierbij aan een garagist, een immokantoor, een begrafenisondernemer of zelfs een fietsenhersteller. Ook voordelenplatformen kunnen hierbij gebruikt worden. Het unieke aan deze campagne, is dat je deze volledig kan aanpassen naar de "look and feel" van jouw partner.
In een 'Partners' campagne geven prospecten aan welke producten ze interesse in hebben (woning, familiale, wagen, rechtsbijstand of uitvaart) en krijgen op basis daarvan een vragenlijst voorgelegd die alle nodige informatie verzamelt. Als makelaar heb je de keuze om ofwel zelf verder te gaan met deze verzamelde informatie en geen prijzen te tonen aan jouw eindklant, of om op basis van die vragen snel en eenvoudig prijzen op te vragen bij jouw partnermaatschappijen die indicatief worden weergeven aan de eindklant. Geen zorgen, indien je kiest om prijzen te weergeven worden de maatschappij namen en logo's niet weergeven, waardoor alle informatie volledig anoniem blijft. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van jouw partnermaatschappijen om zo overbodige vragen te mijden.
Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Partners' campagne?
Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Partners' campagne, moet je deze natuurlijk integreren met jouw partner. Dit kan je doen op verschillende manieren. Zo kan je jouw partner overtuigen om jouw campagne te plaatsen op zijn of haar website, waardoor je op die manier kan mee genieten van de bezoekingsgraad van hun website. Een alternatief zou zijn om een tablet te plaatsen bij jouw partner, waarbij klanten onmiddellijk een aanvraag kunnen doen voor een vrijblijvende offerte, die jij als makelaar vervolgens verder kan opvolgen. Nog een andere manier zou zijn om flyers op te maken voor jouw partner die ze informatief kunnen meegeven aan hun klanten met een QR-code op, waarbij deze leidt naar jouw 'Partners' campagne.
Hier zijn enkele tips en tricks bij het opzetten van een 'partners' campagne:
-
Samenwerken met bijvoorbeeld een immokantoor, fietsenmaker of een garage is een slimme manier om nieuwe klanten aan te trekken die door de partner worden gerefereerd. Wanneer iemand een auto heeft gekocht bij een partner autogarage, kan hij naar jou verwijzen voor een autoverzekering.
-
Zoek naar bedrijven die een meerwaarde kunnen bieden om mee samen te werken. Weeg alle voordelen af tegen de eventuele nadelen en beslis op basis daarvan welk partnerschap echt geschikt is voor jouw kantoor.
-
Speel samen met je partner in op trends of evenementen. Volg op de voet welke trends er gaande zijn in de wereld van je partner en speel daar samen op in. Het is ook mogelijk om samen met klanten aanwezig te zijn bij evenementen. Denk aan een partner autogarage waar de mogelijkheid is om één keer per jaar samen naar een autoshow te gaan.
'Partner' campagnes bij andere verzekeringsmakelaars
Heel wat verzekeringsmakelaars die klant zijn bij WeGroup, hebben een 'Partners' campagne opgezet, waaruit maandelijks een aantal leads het platform binnenkomen.
Hillewaere Verzekeringen speelt in op verschillende niches in de markt, waarbij ze zich kunnen onderscheiden met unieke parterships. Bij deze partnerships experimenteren ze met digitalisatie en een zo vlot mogelijke klantbeleving, waarbij ze gebruik maken van 'Partners' campagnes. Hun partnership met Hillewaere Vastgoed laat zelfs toe om data vooraf in te vullen in de campagne, om ook hier verder die gebruikservaring te optimaliseren.