Campagne Template - Prijsvergelijker

Geef jouw prospecten of klanten een automatische prijsindicatie na het achterlaten van hun informatie.

Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Een van deze kanalen, is jouw website. Eindklanten zullen vaak via zoekmachines terecht komen op jouw website, waarbij je zo onmiddellijk kan inspelen op hun noden en hen een prijsindicatie kan geven.

Wat is een 'Prijsvergelijker' campagne?

Een 'Prijsvergelijker' campagne laat je toe informatie in te zamelen van prospecten en klanten via jouw website, om hen daarna onmiddellijk een prijsindicatie te geven. In deze vergelijker kunnen ze aangeven in welke producten ze interesse hebben (woning, familiale, wagen, rechtsbijstand of uitvaart) en zullen op basis daarvan een vragenlijst voorgelegd krijgen die alle nodige informatie zal verzamelen. Op basis hiervan zullen snel en eenvoudig prijzen opgevraagd worden bij jouw partnermaatschappijen, en deze indicatief weergeven worden aan de eindklant. Geen zorgen, de maatschappij namen en logo's worden niet weergeven, waardoor alle informatie volledig anoniem blijft. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van jouw partnermaatschappijen om zo overbodige vragen te mijden.

Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Prijsvergelijker' campagne?

Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Website' campagne, moet je deze natuurlijk integreren op jouw website. Dit kan je zelf doen, of de nodige instructies doorgeven aan jouw website bouwer. Zelf raden we aan om dit te doen op verschillende plaatsen in jouw website. Op de homepagina een knop plaatsen, helpt zeker met de conversie. Ook onder elke individuele pagina rond de verzekeringen kan je een knop plaatsen die specifiek een scherm zal openen rond dat product op die pagina (bijvoorbeeld met wagen, of woning). Zorg er ook zeker voor dat jouw website zelf genoeg bezoekers verkrijgt, door jouw SEO van jouw website te optimaliseren en deze bijvoorbeeld beschikbaar te maken via Google Mijn Bedrijf.

Hier zijn enkele tips en tricks bij het opzetten van een 'prijsvergelijker' campagne:

  • Plaats deze prijsvergelijker op jouw website, zo krijgt twijfelende klant meteen een prijsindicatie hoeveel een verzekering bij jou zou kosten. Aan de hand van de ontvangen gegevens kan je contact opnemen met de klant en onmiddellijk het juiste advies geven.

  • Vanaf het moment dat een potentiële klant de prijsvergelijker op jouw website invult, neem je best zo snel mogelijk contact met hem opnemen. Te lang wachten met een follow-up kan ervoor zorgen dat de interesse afneemt.

  • Breng jouw eigen branding aan op de prijsvergelijker. Het kleur die jij koos in de settings zal ook in deze prijsvergelijker worden toegepast. Op die manier creëer je uniformiteit doorheen het volledige proces.

'Prijsvergelijker' campagnes bij andere verzekeringsmakelaars

Enkele verzekeringsmakelaars die klant zijn bij WeGroup, hebben een 'Prijsvergelijker" campagne opgezet, waaruit maandelijks een aantal offertes het platform binnenkomen.

 

Gouwy en Partners hebben hun eigen online premie vergelijker, waarin ze enkele componenten zelf hebben ontwikkeld en een aantal producten via het WeGroup platform faciliteren in de vorm van een campagne. Zo zijn de prijzen onmiddellijk gelinkt met hun partnermaatschappijen, up-to-date en altijd beschikbaar.

 

Dego Verzekeringen speelt dit uit op hun website onder de vorm van een "Gratis offerte". De prospect of klant kan namelijk via de website, op gelijk welk toestel, in hun eigen tijd het gesprek doorlopen en tot een offerte komen.