Campagne Template - Promotiemateriaal

Verzamel informatie van prospecten en klanten via promotiematerialen zoals flyers of visitekaartjes.

Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Deze kanalen kunnen ook offline worden benaderd, in de vorm van promotiemateriaal. Eindklanten kunnen in zo'n geval bijvoorbeeld een QR code scannen, waarbij je de kans krijgt om hen als lead binnen te halen.

Wat is een 'Promotiemateriaal' campagne?

Een 'Promotiemateriaal' campagne laat je toe om informatie in te zamelen van prospecten en klanten via jouw promotiemateriaal. Hierbij lopen ze door een gesprek dat polst naar hun risico's en behoeften op verschillende vlakken. Op basis van het gesprek, wordt vervolgens een eerste analyse opgemaakt rond welke producten aangeraden worden. Hierna kan jij als verzekeringsmakelaar inspelen op de keuze van de klant en de analyse die gemaakt werd, om jouw expertise naar voor te schuiven en een duidelijk overzicht te gebruiken van aanbevelingen naar de klant toe. Op deze campagne zullen dus geen prijzen te zien zijn. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van de situatie van de klant, maar omvat geen diepgaande technische vragen. De vragenlijst is ook volledig geoptimaliseerd voor gebruiksgemak op tablet en smartphones.

Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Promotiemateriaal' campagne?

Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Promotiemateriaal' campagne, moet je deze natuurlijk gebruiken op promotiemateriaal. Gebruik hiervoor vooral jouw verbeelding, want de mogelijkheden zijn eindeloos. Het eenvoudigste in gebruik is om de campagne in te werken in jouw promotiemateriaal als een QR-code, die prospecten en klanten vervolgens kunnen scannen om zo het digitale gesprek aan te gaan. Denk aan het verwerken hiervan in jouw businesscards, het plaatsen van de QR code op bepaalde flyers of deze op een poster inwerken aan de voorruit van jouw kantoor.

Hier zijn enkele tips en tricks bij het opzetten van een 'promotiemateriaal' campagne:

  • Schrijf geen eindeloze teksten rond jouw QR-code, maar trigger je klanten om de QR-code te scannen met een korte wervende tekst.

  • Gebruik flyers op evenementen, of andere relevante momenten, met jouw QR-code om mensen een korte risicoanalyse te laten doorlopen.

  • Wanneer een potentiële klant de risicoanalyse heeft ingevuld is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen. Zo zou je een vooropgestelde mail kunnen versturen waarin je een moment afspreekt voor een persoonlijke afspraak zodat je de klant tijdig kan helpen.

'Promotiemateriaal' campagnes bij andere verzekeringsmakelaars

Enkele verzekeringsmakelaars die klant zijn bij WeGroup, hebben een 'Promotiemateriaal' campagne opgezet, waaruit maandelijks een aantal leads het platform binnenkomen.

AllCover heeft hier in het verleden verschillende experimenten mee uitgevoerd. Zo hebben ze de QR-code verwerkt in een flyer, die ze bij ontbijtmanden staken voor sportverenigingen. Ook hebben ze kousen die ze meegeven aan hun klanten als promotiemateriaal, waarop diezelfde QR-code afgebeeld staat.