Campagne Template - Sociale Media

Gebruik jouw sociale media kanalen om informatie van prospecten of klanten te verzamelen.

Via Campagnes kan je als verzekeringsmakelaar eenvoudig nieuwe prospecten bereiken of bestaande klanten opnieuw benaderen. Via een digitaal adviesgesprek, ga je dus meer omzet genereren voor jouw kantoor via allerlei verschillende kanalen. Onder deze kanalen, vallen ook jouw sociale media. Eindklanten die je volgen, of jouw sociale media raadplegen, zullen geneigd zijn om via jouw posts door te klikken op de campagne en zo hun gegevens achter te laten.

Wat is een 'Sociale media' campagne?

Een 'Sociale media' campagne laat je toe om informatie in te zamelen van prospecten en klanten via jouw sociale media kanalen. Hierbij kunnen ze aangeven in welke producten ze interesse hebben (woning, familiale, wagen, rechtsbijstand of uitvaart) en zullen op basis daarvan een vragenlijst voorgelegd krijgen die alle nodige informatie zal verzamelen, zodat jij hieruit snel en eenvoudig offertes kunt opmaken. In de campagnes zullen dus geen prijzen te zien zijn. De vragenlijst is dynamisch opgebouwd aan de hand van jouw partnermaatschappijen om zo overbodige vragen te mijden.

Hoe haal ik het meeste uit mijn 'Sociale media' campagne?

Om als verzekeringsmakelaar het meeste te halen uit jouw 'Sociale media' campagne, moet je deze natuurlijk delen op de sociale media accounts van jouw onderneming. Dit kan je eenvoudig doen door gebruik te maken van de deel knoppen vanuit jouw aangemaakte campagne. Het belangrijkste om leads hierin aan te trekken, is de post die je er bij plaatst. Denk aan het publiek dat je probeert te bereiken, en wat de communicatiestijl van jouw kanaal en onderneming is. Zo kan het op Instagram wat luchtiger zijn, op Facebook wat persoonlijker en op Linkedin eerder zakelijk. Om jouw post een extra boost te geven, kan je deze ook delen op jouw persoonlijke accounts.

Hier zijn enkele tips en tricks bij het opstellen van een 'sociale media' campagne:

  • Bepaal op welk kanaal (of kanalen) je actief wil zijn. Bekijk wat er mogelijk is per social media kanaal zodat je je doelgroep op een creatieve manier kan benaderen.

  • In dit geval is kiezen niet verliezen. Deel niet zomaar om zoveel mogelijk gezien te worden, maar kies voor waardevolle content zodat jouw doelgroep zich aangesproken voelt en je campagnes opvallen.

  • Ga na welke campagnes succesvol waren en welke niet. Zo kan je informatie capteren en inspelen op diegene die veel bereik hadden en leads genereren.

Website campagnes bij andere verzekeringsmakelaars

Heel wat verzekeringsmakelaars die klant zijn bij WeGroup, zijn actief bezig met hun sociale media te onderhouden, om de klanten van morgen te kunnen benaderen. Enkele van die posts omvatten dan zo'n campagne, van waaruit maandelijks een aantal leads het platform binnenkomen.

Verzekeringskantoor Soenen plaatst bijvoorbeeld af en toe een post op Facebook, waarbij mensen kunnen doorlinken naar hun campagne. De tekst bij de campagne zorgt hier ook voor vertrouwen, waardoor mensen willen doorklikken.

Sur. is dan weer heel actief op verschillende sociale media, waaronder ook Instagram. Met de gepaste tone-of-voice die aanslaat bij een geheel nieuwe generatie van particulieren en bedrijven, zorgen ze voor een vertrouwde manier van samenwerken die gesmaakt kan worden door hun klanten.