Cobra: de connectie met Cobra maken

Lees hier hoe je de verbinding met Cobra instelt om data uit te wisselen tussen WeGroup en Cobra.

WeGroup heeft een koppeling met Cobra, waarbij het mogelijk is om via Bloc Retour berichten te versturen die daarna in het broker management systeem verwerkt kunnen worden. Dit houdt in dat partijen, documenten en offertes kunnen worden doorgestuurd naar Cobra, waardoor dubbele invoer niet meer nodig is.

Om verbinding te maken met de juiste Cobra-account hebben we het FSMA-nummer nodig waarmee je jouw kantoor in Cobra identificeert. Dit kan via jouw instellingen.

Jouw data van COBRA -> WeGroup

Cobra heeft het mogelijk gemaakt om je gegevens te exporteren naar WeGroup zodat je deze gemakkelijker kunt gebruiken vanuit het WeGroup platform. Dit werkt ook als een veilige manier om een back-up van je klantgegevens extern te bewaren vanuit je broker management systeem. De export wordt standaard elke week op zondag uitgevoerd.

Om deze export te activeren, kan je inloggen op jouw COBRA account. Vervolgens ga je naar Systeemopties (linkerkolom) waar je hier vervolgens rechts op het tabblad Communicatie klikt.

Scroll hier naar beneden en vink het veld "Gegevens exporteren naar WeGroup" aan zoals te zien op onderstaande screenshot en vul je de datum in die je wenst als laatste exportdatum.

 

Vanaf nu zal er telkens wekelijks een export gemaakt worden, die wij vervolgens verwerken in "Mijn portefeuille".

Dit betreft data van jullie klanten, dus de gegevens van de personen en rechtspersonen met hun gelinkte verzekeringsproducten.