Selecteer enkele vragen uit de bedrijfsscan en genereer een link van dit verkort gesprek om aan je klant te bezorgen.
De Bedrijfsscan helpt je om alle behoeften en risico’s van zelfstandige ondernemers tot middelgrote bedrijven in kaart te brengen, zodat jij beter kan adviseren en gemoedsrust bieden. Op basis van een diepgaande, doch gerichte, vragenlijst worden aanbevelingen op maat gegenereerd die nadien verwerkt worden in een overzichtelijk rapport voor zowel je klant als partnermaatschappijen.
Het kan soms handig om slechts een selectie van de bedrijfsscan door te sturen. Dat kan bijvoorbeeld in de volgende gevallen:
- Je doorloopt een bedrijfsscan met jouw klant, maar die kent het antwoord niet op bepaalde vragen en moet daar de hulp voor inschakelen van zijn boekhouder of een collega. Selecteer de vragen die door een ander persoon beantwoord moeten worden en genereer daar op het einde van het gesprek een link voor. Volg hiervoor de stappen zoals beschreven bij Optie 1.
- Je doorloopt een bedrijfsscan, maar jouw klant beschikt op dat moment niet over de nodige documentatie. Selecteer de vragen omtrent het uploaden van deze documenten en genereer daar op het einde van het gesprek een aparte link voor. Zo kan een polis of een ander document nadien nog nagestuurd en aan de Bedrijfsscan toegevoegd worden. Hiervoor volg je de stappen van Optie 1.
- Je wilt een beperkte selectie van de Bedrijfsscan doorsturen of meenemen naar een klant, al dan niet ter voorbereiding van een gesprek in persoon. Ga naar deze partij, klik op de acties voor deze partij en selecteer 'Bedrijfsscan uitsturen' om de link te kopiëren. Volg hiervoor de stappen zoals beschreven bij Optie 2.
Hoe stuur ik een selectie van de bedrijfsscan door?
Optie 1: Op het einde van een bedrijfsscan
Wanneer je samen met jouw klant een Bedrijfsscan doorloopt, kan het gebeuren dat de klant niet op elke vraag kan antwoorden. Zijn er vragen die jouw klant tijdens jullie gesprek nog niet kan beantwoorden? Selecteer die dan door met je muis voor de vraag te gaan staan en de vraag ook aan te vinken.
Linksonderaan in de balk zie je hoeveel vragen je reeds geselecteerd hebt. Klik op het icoontje van de klok om te zien welke vragen je tot dusver geselecteerd hebt en bekijk die vragen indien gewenst opnieuw.
Wanneer je op het einde van de scan gekomen bent en alle vragen waarvoor je een aparte gesprekslink wenst door te sturen aangevinkt zijn, kan je de scan afronden.
Je krijgt het volgende scherm te zien. Om de link van het verkorte gesprek met jouw selectie van vragen te kopiëren, klik je op 'Verstuur gesprek'. Herbekijk op het volgende scherm je selectie van vragen, pas indien gewenst de taal aan en kopieer jouw link.
Deel deze link vervolgens in een persoonlijk bericht, achter een hyperlink. Door een gesprekslink achter een hyperlink te plaatsen, verhoog je namelijk de kans dat jouw klant of prospect ook effectief op de link zal klikken. (Lees in dit artikel meer over wat een hyperlink is en hoe je die toevoegt aan je bericht.)
Indien je deze link niet onmiddellijk wenst door te sturen, kan je de de link voor jouw selectie van vragen nog steeds genereren via Mijn portefeuille bij de partij in kwestie. Volg daarvoor de stappen zoals beschreven in optie 2. De vragen die je reeds selecteerde, blijven geselecteerd.
Optie 2: Vanuit Mijn portefeuille
Ga naar deze partij in jouw WeGroup portefeuille en open de partij. Mocht deze partij nog niet in jouw portefeuille zitten, maak deze dan eerst aan of importeer deze vanuit jouw beheerpakket.
Klik vervolgens op 'Acties voor deze partij' en kies voor 'Bedrijfsscan uitsturen'. Er opent zich een pop-up waarop je kan zien welke vragen eventueel al eerder geselecteerd werden. Indien er nog geen vragen geselecteerd werden of indien je de selectie van vragen wenst aan te passen, klik je linksonderaan op 'Gesprek bekijken of bewerken'.
Door te klikken op 'Gesprek bekijken of bewerken' word je doorverwezen naar de bedrijfsscan. Selecteer de vragen die je wenst uit te lichten door met je muis voor die vraag te gaan staan en nadien de vraag aan te vinken.
Linksonderaan in de balk zie je hoeveel vragen je reeds geselecteerd hebt. Klik ook rechtsonderaan op 'Overzicht risico's' om een overzicht te krijgen van alle mogelijke vragen en snel te kunnen overgaan naar een ander thema. Door linksonderaan te klikken op het icoontje van de klok te klikken, opent zich een pop-up met de vragen die je tot nu toe geselecteerd hebt voor jouw klant.
Je kan die vragen herbekijken of verwijderen.
Heb je alle nodige vragen reeds geselecteerd? Dan is het tijd om de scan af te ronden en de link te genereren.
Op het einde van de Bedrijfsscan in weergavemodus, verschijnt rechtsonderaan een knop om het gesprek te delen. Doorloop dus de Bedrijfsscan of maak gebruik van de knop 'Overzicht risico's' om snel over te gaan naar de laatste sectie van de Bedrijfsscan.
Klik op 'Gesprek delen' en kopieer de link van jouw verkort gesprek. Je kan indien gewenst de taal van het gesprek ook nog aanpassen.
Deel deze link vervolgens in een persoonlijk bericht, achter een hyperlink. Door een gesprekslink achter een hyperlink te plaatsen, verhoog je namelijk de kans dat jouw klant of prospect ook effectief op de link zal klikken. (Lees in dit artikel meer over wat een hyperlink is en hoe je die toevoegt aan je bericht.)
🧐 Is bovenstaande niet helemaal duidelijk? Neem contact op met support@wegroup.be of gebruik de chat rechtsonderaan in het platform voor meer informatie.