Waar vind ik mijn tarificatie of offerte terug in Switch (voorheen Phoenix)?

Gebruik je extern referentienummer uit WeGroup om je geëxporteerde tarificatie/offerte terug te vinden in Switch (Phoenix).

Via Tarificatie bekom je snel tarificaties die je onmiddellijk kan exporteren naar de maatschappijmodule om die daar verder af te werken, of eerst in ons platform kan omvormen tot een offerte om die dan te exporteren en in de maatschappijmodule om te vormen tot een polis.

Klik hier om meer te lezen over deze twee manieren om tarificaties en offertes te exporteren naar de maatschappijmodule.

Om je tarificatie of offerte terug te vinden in Switch (voorheen Phoenix), heb je een extern referentienummer nodig.

❗Vanaf midden september 2022 zijn de tarieven die via de API zijn gemaakt, terug te vinden in de nieuwe onderschrijvingstool Switch voor makelaars die toegang hebben. Deze tarieven kunnen worden herkend aan het tariefnummer dat in de tool wordt teruggezonden en die begint met 0146XXXXXX. Makelaars die nog geen toegang hebben tot de nieuwe tool, kunnen hun tarief nog steeds in Phoenix ophalen en ontvangen dan een onvolledig offertenummer 0126XXXXXXXX.


Stap 1: Kopieer je extern referentienummer in ons platform

Heb je onmiddellijk een tarificatie geëxporteerd of heb je eerst een offerte gegenereerd in ons platform?

  • Voor een geëxporteerde tarificatie via de knop Afwerken in Phoenix/Switch:

    Wanneer je op de knop 'Afwerken in Phoenix/Switch' klikt krijg je de bevestiging dat je tarificatie geëxporteerd werd en een referentienummer dat je gemakkelijk kan kopiëren door gebruik te maken van de knop naast het nummer.

     

    Wil je nadien dit nummer opnieuw raadplegen? Ga dan naar Mijn portefeuille > Partijen > Exports om een overzicht te krijgen van je geëxporteerde tarificaties.

     

     

  • Voor een geëxporteerde offerte:

     

    Bekijk de offerte in kwestie door naar Mijn portefeuille, Offertes te gaan. Klik daar op de naam van de klant voor wie je net een offerte exporteerde. 

    Check bij 'Exports' of je offerte reeds geëxporteerd werd en raadpleeg hier ook het externe referentienummer dat je moet kopiëren. 
    Mocht dit nummer niet aanwezig zijn, lees dan dit artikel.

 

STAP 2: Log in op de applicatie van Axa: Switch

Log in op de Switch tool en klik op de knop "Zoeken".

Voer in onderstaande zoekbalk de externe referentie van Stap 1 in. 

Je vindt hier alle gegevens terug die je reeds in Louise hebt ingevoerd. Vul de nodige velden aan om vervolgens jouw offerte om te zetten in een polis voor jouw klant.

 

Beperkingen in de API connectie met maatschappijen kunnen er soms voor zorgen dat bepaalde (combinaties van) waarborgen niet beschikbaar zijn. Een voorbeeld van zo'n beperking is het feit dat bij een export van een tarificatie of offerte van een premie met de waarborgen 'Rechtsbijstand' of 'Diefstal', in Phoenix/Switch automatisch beide waarborgen worden aangeduid.

 

🧐 Heb je in jouw WeGroup platform nog geen toegang tot de tarieven van AXA? Volg dan de stappen in dit artikel om AXA toe te voegen aan de lijst met jouw partnermaatschappijen.