Aan de slag met het Verkoopgesprek

Bekom via een verkoopgesprek alle nodige informatie omtrent één of meerdere types verzekeringen om nadien snel en eenvoudig offertes op te kunnen maken.

Het verkoopgesprek is de ideale manier om op een laagdrempelige manier alle noodzakelijke informatie omtrent één of meerdere types verzekeringen te verzamelen op basis van interactieve vragen, met het doel om nadien snel en eenvoudig offertes op te maken. Dit gebeurt op een visueel aantrekkelijke manier met de kleuren, het logo en de avatar van jouw kantoor, die je bij je in de instellingen bij je Accountpersonalisatie en voor je admin ook in Kantoorpersonalisatie kan terugvinden.  


Je kan dit gesprek via Campagnes op verschillende manieren digitaal verspreiden, maar kan het via deze module ook rechtstreeks aangaan met jouw klanten, zowel digitaal tijdens een video-conferentie, als in persoon. In dit rechtstreekse gesprek worden er enkele bijkomende vragen gesteld die in campagnes niet gesteld worden, aangezien je als makelaar aanwezig bent om extra duiding te geven. In campagnes wordt bijvoorbeeld niet gevraagd op welke manier de woonst verzekerd moet worden. Selecteer een nieuwe partij voor een klant die nog niet bekend is in je WeGroup platform of selecteer een bestaande partij zodat de reeds bekende informatie vooraf ingevuld wordt. 

Bekijk in onderstaande video wat een Verkoopgesprek precies inhoudt. 

 

Via het Verkoopgesprek kan je:

  • Alle risico's en behoeftes van jouw klant in kaart brengen en zeker zijn dat je geen enkele vraag vergeet te stellen

  • Delicate onderwerpen (zoals een uitvaartverzekering) op een natuurlijke wijze ter sprake brengen

  • Alle vragen op een gestructureerde manier overlopen samen met je klant, zowel in persoon als digitaal

  • Aantonen wat de voorkeuren van je klant waren en MiFID compliant werken

  • Nadien automatisch offertes genereren of offertes opmaken in de maatschappijmodule

 

Breng de risico's en behoeftes van jouw klant in kaart

Het verkoopgesprek is de manier om op een laagdrempelige wijze alle risico's en behoeftes van jouw klant in kaart te brengen. Je selecteert op het beginscherm samen met de klant de nodige verzekeringen en kan zo op een natuurlijke manier elke verzekering ter sprake brengen.

Vervolgens worden alle vragen gesteld die nodig zijn om nadien offertes te kunnen berekenen, in ons platform of rechtstreeks in de maatschappijmodule.

 

Een bijkomend voordeel is dat het op een visueel aantrekkelijke manier gebeurt.

 

Bereken al dan niet onmiddellijk offertes

Als je het gesprek met je klant hebt doorgenomen, kan je kiezen om op dat moment offertes te berekenen om direct daarop verder te gaan, maar je kan er even goed voor kiezen dat op een later moment te doen. Zo kan je jouw eigen analyse zonder klant finaliseren en daarna terugkoppelen.

Dat doe je door achteraf de Historiek te raadplegen, waar je een digitaal spoor kan terugvinden van elk gesprek en alle informatie die wordt vastgelegd. Dit betekent dat je altijd kunt terugvinden hoe een gesprek met een klant is verlopen, maar ook kan aantonen dat je de klant hebt opgevolgd en wat hun voorkeuren waren.

 

Veel makelaars kiezen ervoor om de flow hier te beëindigen. Je hebt namelijk alle informatie die je nodig hebt om offertes te kunnen berekenen. Op welke manier je dat doet, beslis je zelf: via ons platform of rechtstreeks in de maatschappijmodule. Vaak hangt dit ook af van de klant zelf: niet elke klant vertrouwt een programma om tarieven automatisch te berekenen. Sommige klanten verwachten net dat het de makelaar is die dit zelf opvraagt in de maatschappijmodule.

Je kan nadien via Tarificatie alle informatie vanuit het Verkoopgesprek automatisch inladen en tarieven opvragen bij al jouw partnermaatschappijen. Die tarieven kan je nadien met één druk op de knop verder afwerken in de maatschappijmodule. Lees in dit artikel hoe je aan de slag kan met Tarificatie. 

Wat is de volgende stap?

  • Personaliseer dit Verkoopgesprek verder en deel het op sociale media om nog meer omzet te genereren voor je kantoor. Lees in dit artikel hoe je dat doet. 

  • Ga naar Historiek om je Verkoopgesprek te herbekijken en er verder mee aan de slag te gaan.