Aan de slag met Gesprekken

Bekijk hier een kort overzicht van de verschillende onderdelen van Gesprekken: Verkoopgesprek, Risico- en behoefteanalyse, Bedrijfsscan en Historiek.

In de module Gesprekken kan je de 3 verschillende soorten gesprekken starten en via Historiek ook een overzicht bekomen van alle gesprekken die je via ons platform gevoerd hebt. Ook als je een Campagne uitgestuurd hebt, kan je dat digitaal gesprek terugvinden in jouw gesprekshistoriek. 

De gesprekken

  1. Verkoopgesprek

    Het verkoopgesprek is de ideale manier om op een laagdrempelige manier alle noodzakelijke informatie omtrent één of meerdere types verzekeringen te verzamelen op basis van interactieve vragen, met het doel om nadien snel en eenvoudig offertes op te maken. Dit gebeurt op een visueel aantrekkelijke manier met de kleuren, het logo en de avatar van jouw kantoor.



    Je kan dit gesprek via Campagnes op verschillende manieren digitaal verspreiden, maar kan het via deze module ook rechtstreeks aangaan met jouw klanten, zowel digitaal tijdens een video-conferentie, als in persoon. In dit rechtstreekse gesprek worden er enkele bijkomende vragen gesteld die in campagnes niet gesteld worden, aangezien je als makelaar aanwezig bent om extra duiding te geven.
    Lees in dit artikel meer over het Verkoopgesprek. 

  2. Risico- en behoefte analyse


    De risico- en behoefteanalyse is de module om de noden en risico’s van jouw particuliere klanten in kaart te brengen en automatische aanbevelingen op maat te genereren met als doel een gepersonaliseerde adviesverlening aan te bieden. Hierbij komen niet alleen BOAR onderwerpen aan bod, maar worden ook enkele zaken m.b.t. Leven bevraagd. Dit zowel voor nieuwe, als voor bestaande klanten, ter voorbereiding van een verkoopgesprek of als jaarlijkse checkup.

    Aan de hand van interactieve vragen komen zelfs gevoelige onderwerpen zoals de toekomstplannen van jouw klanten op een laagdrempelige manier aan bod. Op het einde van het gesprek worden automatisch enkele verzekeringsaanbevelingen gegenereerd die inspelen op de risico’s en behoeftes van jouw klant. Dankzij dit gesprek bekom je als makelaar veel informatie én weet je op welke zaken je kan inspelen. Je klant begrijpt zijn eigen behoeftes ook beter en leert van het bestaan af van minder bekende verzekeringen of producten.


    Je kan dit gesprek net als het Verkoopgesprek ook via de module Campagnes op verschillende manieren digitaal verspreiden. Je kan ook steeds kiezen tussen de Korte en Uitgebreide analyse. Dezelfde onderwerpen komen aan bod in beide analyses. Het verschil is het aantal vragen dat gesteld wordt. In de uitgebreide analyse wordt verder doorgevraagd bij elk onderwerp en kan dus diepgaander ingespeeld worden op de aanwezige noden van de klant. 


  3. Bedrijfsscan

    De Bedrijfsscan helpt je om alle behoeften en risico’s van zelfstandige ondernemers tot middelgrote bedrijven in kaart te brengen, zodat jij beter kan adviseren en gemoedsrust bieden. Op basis van een diepgaande, doch gerichte, vragenlijst worden aanbevelingen op maat gegenereerd die nadien verwerkt worden in een overzichtelijk rapport voor zowel je klant als partnermaatschappijen.

    Op deze manier optimaliseer je jouw adviesproces, beperk je het risico op onderverzekeren én versnel je de communicatie met jouw partnermaatschappijen dankzij een uniform en op maat gemaakt rapport voor aanvraag van offertes. Kortom: een volledig gestroomlijnd werkproces met advies, communicatie en dienstverlening in één handige tool.



Historiek

Historiek geeft je een overzicht van al je voorgaande Louise sessies vanuit zowel Gesprekken, Campagnes als Tarificatie. Kijk op deze manier terug naar voorgaande gesprekken met klanten en behoud een digitaal spoor van al jouw klantinteracties via het platform.

Volgens de IDD-gedragsregels moet de verzekeringstussenpersoon een registratie bewaren van elke behoefteanalyse van de verzekeringsnemer, dit voor een periode van minimum 5 jaar. Dit zorgt voor heel wat administratief werk.  Bij een eventuele controle van de FSMA, kan je dit dankzij je WeGroup Historiek en Portefeuille gemakkelijk voorleggen.