Aan de slag met Campagnes

Ontdek de manier om leads te generen, benader bestaande klanten via een digitaal adviesgesprek en genereer zo meer omzet voor je kantoor.

Campagnes is de tool om nieuwe prospecten te bereiken of bestaande klanten opnieuw te benaderen via een digitaal adviesgesprek. Op basis van interactieve vragen wordt zo het risicoprofiel van de klant geanalyseerd en kan er verzekeringsadvies op maat worden geleverd.

Genereer op deze manier meer omzet voor jouw kantoor via digitale kanalen of klantaanbrengers. De campagnes die je opzet kan je best op zoveel mogelijk manieren verspreiden om zoveel mogelijk mensen te bereiken . Dit kan bijvoorbeeld via e-mail, sociale media, je website of die van je partners, flyers, QR codes op je ruit, een link in je e-mailhandtekening,...

Deze campagnes hoeven geen vervanger te zijn van persoonlijk contact. Vaak is een combinatie van een digitale en persoonlijke aanpak net aangewezen. Het opvragen van informatie kan perfect digitaal, waarna je met de verkregen informatie persoonlijk advies kan leveren en je jouw klant kan bijstaan waar nodig.

 

Via Campagnes kan je:

  • Het digitaal adviesgesprek personaliseren: de risico-objecten en maatschappijen van jouw keuze selecteren, met de kleuren en het logo van jouw kantoor.

  • Snel en eenvoudig alle nodige informatie opvragen via mail, op een tijdbesparende manier. Bijvoorbeeld ter voorbereiding van een gesprek, ter herziening van bijna vervallen polissen of om meteen offertes op te kunnen maken.

  • Het digitaal adviesgesprek op je eigen website plaatsen. Je kan bezoekers van je website ook de vrijheid geven om zelf reeds enkele offertes aan te vragen voor de gewenste risico-objecten.

  • Nieuwe klanten verwerven door het adviesgesprek op sociale media te delen

  • Inspelen op tijdelijke acties zoals het autosalon door een aangepaste campagne te delen

  • De samenwerking met een partner optimaliseren door een gepersonaliseerd digitaal adviesgesprek voor hen aan te maken en manieren aan te bieden om dat te verspreiden. Denk aan: een tablet op kantoor, een knop op hun website, een link in hun e-mails, flyers, stickers met de QR code,...

  • Het (toekomstige) klanten zo makkelijk mogelijk maken om je te contacteren en informatie te verschaffen

  • Exact weten welke lead van waar afkomstig is en zo beter zicht krijgen op wat de meest efficiënte manier is om meer omzet te genereren voor jouw kantoor

 

Krijg je een telefoontje of mail van iemand die bijvoorbeeld een herziening van een polis wenst, bezorg deze dan gewoon de link en bespaar zo niet alleen tijd, maar wees er ook gerust in dat je geen vragen vergeet te stellen. De andere mogelijke verzekeringen zien, wekt misschien ook de interesse van je klant op waardoor je ook extra opportuniteiten krijgt.

Ook delicate vragen die anders moeilijk ter sprake komen (zoals een levensverzekering of vragen omtrent een kinderwens) kunnen zo op een natuurlijke wijze aan bod komen.

Ook met de MiFiD verplichtingen wordt rekening gehouden, door het genereren van de nodige documenten in het proces.

 

Selecteer de risico-objecten en maatschappijen van jouw keuze

Je kunt ook verschillende campagnes maken, waarvan je de standaardtaal kunt wijzigen of de focus kunt leggen op één enkel verzekeringstype. Dat kan handig zijn in bepaalde periodes, denk maar aan een campagne gericht op autoverzekeringen tijdens de periode van het autosalon.

 

Huysman Verzekeringen maakt handig gebruik van campagnes op hun website. Per rubriek (auto/brand/...) maakten zij een aparte campagne aan. Klanten die bijvoorbeeld op autoverzekering klikken, krijgen een verkorte versie van de campagne te zien, waarbij enkel vragen die van toepassing zijn op dat risico-object gesteld worden.

 

 

Personaliseer je campagnes

Elke campagne kan afgestemd worden op de look & feel van jouw kantoor of dat van je partner. Lees hier hoe je je campagne kan personaliseren.

 

Verstuur je campagne via mail

Je stelt best zelf een mail op waarin je jouw klant op een persoonlijke manier kan benaderen. Kopieer nadien de campagnelink en plaats die achter een hyperlink in je persoonlijke mail. (Lees in dit artikel meer over wat een hyperlink is en hoe je die toevoegt aan je mail.)

Verstuur je de mail liever vanuit WeGroup? Dat kan wanneer de partij gekend is. Kies dan voor 'Verstuur e-mail vanuit WeGroup' en pas de begeleidende tekst indien gewenst aan. 

 

Plaats het verkoopgesprek op je website

Plaats het verkoopgesprek op je website als een knop, formulier of pop-up. 

 

 

Hierboven zie je enkele voorbeelden van Campagnes. Het is in de meeste gevallen echter niet voldoende om deze op je website te plaatsen. Er hangt namelijk veel af van hoeveel bezoekers jouw website krijgt.

Je kan dus best ook je campagnes op andere manieren delen, zoals via mail en sociale media.

 

Deel je campagne op sociale media en speel in op tijdelijke acties

Om nog meer omzet voor je kantoor te genereren, kan je je campagne best ook delen op sociale media. Je kan zo inspelen op tijdelijke acties (zoals het autosalon) of op andere omstandigheden zoals een aankomend wintersportseizoen, zoals FinCare dat hieronder mooi doet.

Lees in dit artikel hoe je je campagne op sociale media kan delen.

 

Voeg je campagne toe aan de handtekening van je e-mails

 

Een gemakkelijke manier om jouw campagne onder de aandacht van potentiële klanten te brengen is door deze in de e-mail handtekening van jouw medewerkers te plaatsen. Dat instellen duurt maar enkele minuten en is heel effectief! Lees hier hoe je dat doet.

 

Optimaliseer de samenwerking met een partner

Werk je samen met een partner om meer leads te verzamelen? Je partner kan bijvoorbeeld een garagist, immokantoor, begrafenisondernemer of zelfs een fietsenhersteller zijn.

Zet dan een campagne op voor deze partner, selecteer de risico's die bevraagd moeten worden en personaliseer de campagne op basis van het logo en de kleuren van jouw partner. Die campagne kan dan op hun website geplaatst worden of rechtstreeks bij je partner beschikbaar zijn op een Ipad bijvoorbeeld.

 

Lees in dit artikel hoe je een campagne opstelt voor een partner.

 

Maak het (toekomstige) klanten zo makkelijk mogelijk om je te contacteren

Door op zoveel mogelijk kanalen aanwezig te zijn, maak je het (potentiële) klanten heel gemakkelijk om je te contacteren. Het is bovendien zeer laagdrempelig en zowel jij als je klanten winnen veel tijd.

 

Je krijgt je campagne ook in de vorm van een QR code. Deze code kan je op veel originele manieren verspreiden. Plak ze op je ruit, je wagen, of zelfs op je kousen zoals Allcover dat doet. Bekijk hier hoe Allcover handig gebruik maakt van ons platform.

Hebben jouw toekomstige klanten nog een extra duwtje in de rug nodig? Overweeg dan om een beloning te koppelen aan het gebruik maken van je QR code. Zo had één van onze klanten het idee een kortingsbon voor een bepaalde winkel aan te bieden bij het scannen van de QR code, wanneer dit gevolgd wordt door het afsluiten van een verzekering.

 

 

Laat je klanten toe om offertes op te genereren?

Wanneer je een campagne opstelt, beslis je of je enkel verzekeringsinformatie wil verzamelen, of klanten ook al zelfstandig offertes wil laten genereren. De prijs op die offertes zijn echter bedoeld als richtlijn en zijn geen garantie. De vragen voor de makelaar (en diens kortingen) zijn namelijk nog niet gesteld.

Veel makelaars kiezen ervoor om enkel de nodige informatie te verzamelen en nadien naast een digitale aanpak, ook een persoonlijke aanpak aan te bieden door zelf de offertes aan te maken.

Ook wanneer geen offertes getoond worden aan je klant, is het belangrijk om de producten en verzekeringsmaatschappijen te selecteren waarvoor je nadien graag offertes zou genereren. Zo worden de vragen van al je geselecteerde maatschappijen gesteld, zodat je nadien alle informatie hebt om offertes te genereren van deze maatschappijen.



Hoe volg je een campagne op? 

 
Je krijgt een mail wanneer een lead of klant jouw campagne opent en vragen invult. Het kan gebeuren dat een prospect of klant niet alle vragen beantwoordt en de campagne niet afwerkt. De vragen die wel beantwoord werden, blijven echter wel bewaard. 
Via Historiek kan je dit digitale gesprek met de klant terugvinden. Je kan er de details van de sessie terugvinden, alsook een overzicht van alle beantwoorde vragen, alle aangemaakte risico-objecten en de geüploade documenten. Indien je prospect of klant ook offertes vergeleek, kan je bij Resultaten ook zien welke tarificaties getoond en geselecteerd werden. 


Je campagne bewerken, doe je via het overzicht in Campagnes
Klik op de campagne om meer details over de campagne te zien en de status op te volgen of de link te kopiëren. 

Heb je nog vragen? Neem contact op met support@wegroup.be.